Klachtenregeling
Wij zullen er alles aan doen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u ontevreden bent over een bepaald aspect van onze dienstverlening. U kunt dat uiteraard met ons bespreken en voorleggen aan onze externe klachtenfunctionaris. Het klachtenreglement van ons kantoor wordt op eerste verzoek aan de opdrachtgever verzonden. Ons kantoor is aangesloten bij de Geschillencommissie Advocatuur van de Orde van Advocaten. Wanneer het gesprek met de klachtenfunctionaris niet tot een oplossing leidt, dan kan het geschil, inclusief eventuele declaratiegeschillen, worden beslecht overeenkomstig het Reglement Geschillencommissie Advocatuur.
Betreft het geschil een opdracht van een particuliere opdrachtgever, dan voorziet dat reglement in bindend advies, tenzij de opdrachtgever zich binnen een maand na de afhandeling van de klacht door het kantoor wendt tot de gewone rechter. Ingeval van een incasso van een vordering op een particuliere opdrachtgever is alleen sprake van bindend advies indien de opdrachtgever het nog openstaande bedrag onder de commissie stort. Doet hij dit niet, dan is op de incasso arbitrage van toepassing. Betreft het geschil de opdracht van een zakelijke opdrachtgever, dan voorziet het reglement in arbitrage.
Verder is er binnen de LSA een Ombudsman en een Geschillencommissie Declaraties waarop u een beroep kunt doen.
Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
Spetter advocaat & mediator heeft een beroepsaansprakelijkheid verzekering bij Zurich Insurance plc, door bemiddeling van: Aon, Postbus 12250, 1100 AG Amsterdam, t 020-4305250. Desgevraagd geeft Spetter advocaat & mediator inzage in de afgesloten verzekering.